Wetenschap Kunst Politiek

Het racisme en seksisme van Burke-voorzitter prof.dr. Andreas Kinneging

78 comments

Racisme en seksisme gaan graag hand in hand.

Het nieuwste Opinio- artikel van Burke-voorzitter prof.dr. Andreas Kinneging “De vloek van het feminisme” laat mijn bloeddruk in ongekende hoogten stijgen.

Kinneging:
“Behalve het argument van de vergrijzing is er nog een ander, minstens even belangrijk argument om meer kinderen te krijgen. Want met dit soort cijfers zal de Europese bevolking langzaam maar zeker verdwijnen, en met haar de Europese cultuur. Europa zal dan geleidelijk aan arabiseren en islamiseren. Geen aantrekkelijk perspectief voor nakomelingen en voor de wereld als geheel, die aan de Europese cultuur zo ontzaglijk veel goeds te danken heeft.
Hoe komt het eigenlijk dat het geboortecijfer zo laag is, lager zelfs dan ooit in de wereldgeschiedenis? Het antwoord is niet ingewikkeld. Het is een rechtstreeks gevolg van het feminisme [..]
[…] hoewel er uitzonderingen zijn, geldt toch dat in het algemeen de vrouw beter is met de kinderen dan de man, zeker als ze klein zijn. Vrouwen zijn zorgzamer, letten beter op details, kunnen tien dingen tegelijk, zijn gezelliger, socialer en zachtaardiger dan de man. Bovendien weten ze tien keer zo goed als hij hoe je een kind aan moet pakken, moet troosten, moet straffen, moet corrigeren, et cetera. Vrouwen zijn geboren opvoeders en verzorgers. Een evolutie van vier miljoen jaar heeft hen zo gevormd. Het ligt dan ook voor de hand dat zij en niet hij (geheel of ten dele) haar baan opzegt als er kinderen komen en het grootste deel van de zorg en opvoeding op zich neemt. Daar worden zowel de kinderen, als de moeders zelf het gelukkigst van. Wat is er dan in ’s hemelsnaam tegen op een dergelijke arbeidsverdeling? Helemaal niets toch? Er is juist alles voor te zeggen.
[..] Het hele verhaal over carrière maken en aan de top komen is sowieso hartstikke elitair. De top is per definitie piepklein. Er is maar plaats voor een handjevol mensen.”

Hahaha- zoals voor prof. dr . Kinneging!

Een paar opmerkingen:

  1. * Niet het feminisme, maar rijkdom, betere informatie en verkrijgbaarheid van voorbehoedsmiddelen zorgen voor lagere geboortecijfers.
  2. * Er is niets op tegen om veel tijd aan de kinderen besteden. Daar heb ik zelf ook voor gekozen. Leuk voor de kinderen als er een volwassene voor hen thuis is, en leuk voor veel volwassenen om thuis te mogen zijn, en niet naar saai of (te) vermoeiend werk te moeten. De volwassene thuis  kan moeder, vader, grootouder, of gastouder zijn. Veel kinderen gaan graag een paar dagen naar de crèche. Vrouwen zijn niet beter geschikt om met kinderen om te gaan dan mannen. Juist wat het vaderen aanbelangd hebben de mannen grote stappen vooruit gemaakt en veel kinderen vinden het erg leuk als papa thuis is.
  3. * Voorbeeldig is het Zweedse, redelijk feministische model ( ken ik uit eigen ervaring),  waar vader of moeder  thuis mogen zijn tijdens het eerste jaar van het leven van het kind, en waar de crèches geen opbergingplaatsen zijn, maar met een pedagogisch programma werken. In Zweden worden meer kinderen geboren dan in Nederland.
  4. * Kinneging pleit voor meer kinderen om arabisering en islamisering tegen te gaan. Eerder heeft hij het nog scherper gezegd:

“Als de Europeanen zich niet voortplanten – wat ze niet doen – hebben we niet genoeg kinderen om ons te vervangen. Uiteindelijk zal Europa dan Afrikaniseren en Azianiseren. Is dat slecht? Ik vind van wel, omdat ik de Europese cultuur hoger acht dan die van Afrika en Azië. Het zou echt de ondergang van het avondland zijn. En dat moeten we, denk ik, zien te voorkomen.”[1]

Het koppelen van de wens naar culturele suprematie aan het baren van kinderen is niets anders dan onvervalst racisme.


[1] Trouw, 25-1-2006, religie&filosofie.

Meer blogs over Andreas Kinneging, voorzitter van de Leidse Edmund Burke Stichting

http://passagenproject.com/blog/2011/04/27/10976/

http://passagenproject.com/blog/2008/03/07/het-racisme-en-seksisme-van-burke-voorzitter-prof-dr-kinneging/

http://passagenproject.com/blog/2007/11/17/leidse-hoogleraren-over-het-marteldilemma-kinneging-mertens-van-gunsteren/

http://passagenproject.com/blog/2007/11/05/atheistisch-bijgeloof-carotta-en-zijn-volgelingen/

http://passagenproject.com/blog/2009/02/17/economie-moraal-neocons/

http://passagenproject.com/blog/2009/06/19/polarisatie/

 


Tags: ,

78 Responses to “Het racisme en seksisme van Burke-voorzitter prof.dr. Andreas Kinneging”

  1. Annem schreef:

    Avatar van Annem@ Het is en hand vol drogredenen en verder is Kinneging een NAZI-aanhanger. Maar Maria. Ik hang het Feminisme niet aan hoor! Maar dat is ter zijde. Groet, An.
    Reactie is geredigeerd

  2. Sefke schreef:

    Avatar van Sefkezo te zien hebben we de SGP niet eens nodig. Met die lui uit Leiden hebben we – jij in elk geval – onze handen al vol:)

  3. maria schreef:

    Avatar van maria@Annemarie: Ik zeg niet dat hij een nazi is, maar potverdorrie, WAAR staat deze man?????

    @Sefke, hij is erger dan de SGP.
    De SGP moet ook van hem niets hebben. Erg grappige bijdrage in het SGP partijorgaan ‘De Banier’ over Spruyt en Kinneging en hun deugden-succes-verhaal:

    ‘Conservatieven willen het afglijden van de samenleving niet tegengaan met het Evangelie, maar met een reeks deugden, die zich volgens hen in de geschiedenis hebben bewezen […] Bovendien wordt de smaad van het kruis vermeden en is ‘succes’ denkbaar. Het is het beschaafd gezicht van het ongeloof. Maar het blijft ongeloof. Dat is onmogelijk te zien als natuurlijke bondgenoot, veeleer als verzoeking. Christenen die zich overleveren aan deze (neo)conservatieven buigen het hoofd voor de secularisatie van het publiek domein. Deugd of Evangelie. Het is van tweeën één."

    Kijk , dan zeg ik ook: liever het evangelie dan het cynisme van Kinneging.

    Reactie is geredigeerd

  4. jan bouma schreef:

    Avatar van jan boumaEr zijn natuurlijk talloze sociologische onderzoeken waaruit blijkt:
    1. Er een rechtstreeks verband blijkt met de sociaal-economische toestand en de toekomstverwachtingen van het land en individu (man/vrouw) om wel of geen kinderen op de wereld te zetten. Als ik me niet vergis is die correlatie in de Europese landen sterk aanwezig. Ongetwijfeld zijn er veel deskundigen die dit precies weten.
    2. In hoog ontwikkelde Westerse landen, in ieder geval in Nederland, meen ik te weten dat vrouwen hun eerste kind wel op veel latere leeftijd wensen te krijgen dan vroeger. Vrijheid blijheid alom maar het geboorteoverschot daalt daardoor wel. Dat de gezinnen kleiner worden is ook algemeen een feit. Enfin zomaar wat opmerkingen.
    3. Die Kinneging dient overigens zo snel mogelijk psychiatrische hulp te worden geboden of anders gedegradeerd te worden tot schoonmaker van de Leidse Universiteitsgebouwen. Maria zal hem dan wijzen waar de rotzooi ligt. Te beginnen in zijn burelen en die van Bolkestein en consorten. Dat spreekt! Grapje, maar niet heus!

  5. maria schreef:

    Avatar van mariaSchoonmaker… de man rekent zichzelf tot de elite, die maar weinigen bereiken.. en hij heeft gelijk, prof worden nog maar weinig vrouwen.

  6. Helena schreef:

    Avatar van HelenaTjee. Volgens mij krijgt de tweede generatie allochtonen al veel minder kinderen.
    De man is niet goed wijs!
    Inderdaad, wat leidt tot lagere geboortecijfers:
    meer onderwijs, betere gezondheidszorg, goede sociale voorzieningen, werk.

  7. laila schreef:

    Avatar van lailaMaria, Maria, Maria,
    je bloedruk die rijst uit de pan;-)

    Wat een stom heufd heeft die man.

    De Artemis in jou heeft een klein beetje Athena nodig:-)

  8. alib schreef:

    Avatar van alibZo zie je maar weer dat de religie-bashers ongelijk hebben: het dictatoriale en patriachale gevaar komt van alle kanten.

  9. J Broekemans schreef:

    Avatar van J BroekemansWat een woede en onbegrip, over de mening van Kinneging, door zich feministen noemende vrouwen.

    Maar was en is die woede en onbegrip toen Ayaan Hirsi Ali dezelfde vrouwen die nu zo beledigt zijn nodig had.
    Natuurlijk, nu lopen ze geen enkel risico, en kunnen ze hun besmeurt blazoen weer oppoetsen.

    Racisme en seksisme, en volgens sommigen ook een nazi, dat zijn de kenmerken van deze professor volgens de reacties.

    Maar de Islamitische man die zijn vrouw in elkaar mept, kan tegenwoordig zelfs op begrip rekenen door één van de grondleggers van het feminisme, Anja Meulenbelt.

  10. maria schreef:

    Avatar van mariaLaila,

    Leuk, ja, Artemis, kuisheidsgodin wat de Burkianen aanbetreft, zeker, en verder is Artemis ook soms vruchtbaarheidsgodin, zoals deze in het http://sights.seindal.dk/photo/9205,s919.html
    .
    Geen schijn van een kans dat ik ooit iets van Athena krijg…dat is voorbestemd voor de vrouw aan de top, het handjevol dat het maakt tot de elite…

    @Alib en Broekemans:
    Interessant dat er zo vele overeenkomsten zijn tussen islamfundi’s en rechtse Westerse denkers: patriarchaliteit, zwart-wit-denken , manicheïsme ( Kinneging: Goed versus Kwaad) ; Platonisme; gevecht tegen de ‘decadentie’….
    Dit is ook het thema van het uitstekende boek ‘Occidentalism” van Buruma en Margalit.
    Ian Buruma wordt Leidse Cleveringa-hoogleraar in 2008, wat mij bijzonder verheugt.

  11. Erik van Donk schreef:

    Avatar van Erik van DonkKinneging’s eerste argument "Behalve het argument van de vergrijzing is er nog een ander, minstens even belangrijk argument om meer kinderen te krijgen." is een drogredenering. Zijn onuitgesproken premisse lijkt te zijn dat de vergrijzing een permanent probleem is, terwijl dat het niet is: er is een vergrijzingsgolf. En net als alle golven, ebt deze golf mettertijd weer weg. De financiering ervan is even eenvoudig als onmogelijk: verhoog de belastingen op topinkomens, verminder de oorlogsuitgaven, oeps, sorry, defensieuitgaven en ziedaar…

    Kinneging weet dat waarschijnlijk zelf ook wel, maar is waarschijnlijk meer bezig met zijn Jihad tegen de islamisering in casu facilitering van olieroof in derde wereldlanden.

    Krieg ist ja nix als Geschaefte, statt mit Kaese ist’s mit Blei.
    Reactie is geredigeerd

  12. Annem van den burg schreef:

    Avatar van Annem van den burg@ Maria. Nee hoor, hij is geen nazi-aanhanger!

    Hoe lang duurde het voordat jij Bolkestein iets "kwalijk" kon nemen??

    Ik zei het eerder: je bent een intelligente vrouw, maar een tikkeltje naief!! An.

  13. maria schreef:

    Avatar van mariaErik, heel goed.
    Maar je zegt niets over zijn enorme antifeminisme.

    Annemarie, hij komt inderdaad qua gezinsdenken en moraal-cynisme heel erg in de buurt van wat de nazi’s ook vonden. Ik zou Kinneging graag willen vragen, welke onderdelen van de nazi-gezinspolitiek hij afkeurt.
    Zo snel valt mijzelf daar niets in.

    Ik vind het ongelofelijk dat deze man zo trots en zelfverzekerd deze soort van opvattingen kan verkopen.

    Kinneging, en Wilders, beiden peetkinderen van Bolkestein, beiden waren speechwriters voor Bolkestein, en zijn nog dik bevriend met hem.

    Reactie is geredigeerd

  14. Annem . van den burg schreef:

    Avatar van Annem . van den burg@ Maria, merci.

    Ja, dat verbaast mij niet dat die drie het met elkaar doen! Goebbels was toch ook trots op zichzelf? Groet, An.
    Reactie is geredigeerd

  15. Annem schreef:

    Avatar van Annem@ Maria.

    Je kan hem beter vragen welke (gezins)-nazi-politiek hij NIET afkeurt! ben je sneller klaar.

    Het Nazisme is nooit weggeweest in de wereld.
    Ook niet in Europa. Velen denken dat vrijheid van meningsuiting en democratie Nazisme uitsluit. Is een drogreden. :):) Groet, An. Ga zwemmen nu!

  16. maria schreef:

    Avatar van maria@Annemarie, vast staat in ieder geval dat Kinnegings benepen en hypocriete burgermansmoraal stikt van de verhulde agressiviteit.

    Vergeefs zoekt men bij Kinneging c.s. naar een reflectie over de kwestie dat veel moordenaars (bijvoorbeeld vele nazi’s en communisten) een prima huwelijk en gezin hadden en graag uitgebreide speeches gaven over MORAAL, vooral de moraal van HET GEZIN.

    Reactie is geredigeerd

  17. herman de winter schreef:

    Avatar van herman de winter
    Geloof het of niet, maar ik kan een heel eind meegaan met Kinnesinne waar hij het heeft over de rol van de vrouw als opvoeder en verzorger. Helaas is het tegenwoordig zo dat huisvrouw een scheldwoord is geworden. Terwijl, in mijn optiek, er geen belangrijker en bevredigender taak is voor een mens.

    Maar goed, zelfs een blind paard vindt nog wel eens een grasspriet. Dus ook de professor doctor. Daar waar hij een Blut und Boden politiek propageert om de onvervangbare Europese cultuur te redden van voortschrijdende islamisering, gaat hij de mist in.

    Het geboortecijfer is rechtstreeks verbonden met het gemiddeld inkomen per hoofd van de bevolking. Hoe rijker, hoe minder kinderen. Maria heeft daarin volkomen gelijk. Ik voorzie dan ook dat de 6,5 miljard mensen van vandaag wel zo’n beetje de top zal blijken te zijn. China, India, Brazilië bijvoorbeeld zijn in snel tempo rijk aan het worden. Je zult binnenkort zien dat hun bevolkingen drastisch gaan afnemen. En dat de onafhankelijke positie van de vrouw wordt versterkt.
    Want ook feminisme is pure luxe. Rechtstreeks verbonden aan het inkomen pro Nase.

    Toenemende rijkdom heeft dus een grote invloed op sociale structuren. Sommige invloeden zullen positief lijken en andere negatief. Persoonlijk heb ik de exponentionele bevolkingsgroei van de afgelopen decaden altijd gezien als de grootste bedreiging voor de mens.
    Toen ik vroeger op de lagere school zat, zei de meester nog trots dat we drie miljard mensen op aarde hadden. In veertig jaar tijd is dat getal zomaar verdubbeld.
    Zoals gezegd, lijkt het er sinds kort op dat we over de berg zijn. En dat is maar goed ook.

    Want bevolkingsdruk leidt tot volksverhuizingen. We kennen dat nog van 400 na christus, toen het er behoorlijk ruig aan toe ging. Nadat de stofwolken waren weggetrokken zaten we opeens duizend jaar lang in de middeleeuwen.

  18. maria schreef:

    Avatar van maria@Herman:
    “Helaas is het tegenwoordig zo dat huisvrouw een scheldwoord is geworden. Terwijl, in mijn optiek, er geen belangrijker en bevredigender taak is voor een mens.”

    Ik bespeur een heel deel ironie in deze zin van jou, die jij vast wel twintig jaar lang huisvrouw bent geweest ( of is “Herman” het masker van een vrouw- alles kan op internet…)

    Ik geef Kinneging ook gelijk in mijn tekst wat het tijd uittrekken voor kinderen aanbelangt. Ik zelf ben daar zeer radicaal in geweest en ben het nog. Tijd voor mezelf en tijd voor mijn naasten gaat voor (betaald) werk, werk, werk…
    Ook geef ik Kinneging gelijk dat werken en carrière niet alles is, en ben ik zeer kritisch tegenover veel vrouwen en mannen die emancipatie met geld verdienen gelijk zetten.

    Maar als het om een fundamentele ongelijkheid tussen vrouw en man gaat, dan ben ik het niet eens met Kinneging. Mijn man is fantastisch geweest met de kinderen, en kon de kinderen veel beter aan dan ik toen deze klein en vaak (zwaar) ziek waren. Bij de opvoeding zijn mannen onmisbaar, en alleen daarom al moeten vrouwen meer werken.

    Ik zou het ook zeer belangrijk vinden dat (zoals in Zweden ) veel meer mannen op crèche en basisschool werken. Elke eenzijdigheid is saai. Al die mannen in de hoge banen en besturen: monocultuur, saai. Al die vrouwen die proberen voor man te spelen tussen die mannen: saai. Al die basisscholen met een mono-vrouwencultuur: saai.

    Minder kinderen is nu goed voor onze samenleving. Wij moeten nu met z’n allen werken aan de integratie van een grote groep nieuwkomers, dat vergt inzet. Dus het is helemaal niet zo erg dat er nu minder kinderen zijn.

    Reactie is geredigeerd

  19. herman de winter schreef:

    Avatar van herman de winter
    > Herman” het masker van een vrouw

    Wat is dat nu? Ik hoef toch geen indiaan te zijn om hun onrechtvaardige behandeling te misprijzen? Nee, ik bedoelde het niet ironisch.
    Feit is dat de fulltime moeder in Nederland zo ongeveer is uitgeroeid. Wij hebben tegenwoordig de deeltijdmoeder. En inderdaad, werk werk werk. Huisvrouw spelen voor 1,7 kind en een vent is immers geen werk. De huishoudhulp, die werkt.

    Wat me ergert aan feminisme is, als vrouwen gaan proberen om mannen na te doen. Dezelfde pakken, dezelfde harde mentaliteit, dezelfde ratrace, dezelfde vrije (en dubbele) moraal. Je kunt je afvragen wat de toegevoegde waarde is van zulke vrouwen in de top.
    Netzomin hou ik van mannen die hun vrouwelijke kant eens even aaneengebreid gaan uitventen. Maar okee, in de ideale situatie heeft een kind zowel een moeder als een vader voor het grijpen. Daarover zijn we het snel eens.

    Minder inwoners is goed voor een land. Als er in Nederland vijf miljoen mensen woonden, dan was dat beter voor het evenwicht. Poneer ik eens even. Of dat nu berbers of friezen zijn boeit me niet.

  20. maria schreef:

    Avatar van mariaIk vind het verschrikkelijk dat vrouwenemancipatie nu is verworden tot het nastreven van mannelijke stoerheid, materialisme en zich-verkopen a la Marlies Dekker, zogenoemde stoutheid – wat niets anders is dan de meest verschrikkelijk huishoudbeurs-truttigheid.

    Jaren geleden stond een zeer goed artikel in de Volkskrant van Lisette Toft, “Vrouwen moeten zich vermannen”. Helaas vind ik het artikel niet meer.

    Nee, ik ben voor vrouwen die durven te zorgen én te denken, net als voor mannen die zorgen en denken.
    Het kan wel zo zijn als Kinneging zegt, dat de meerderheid van de vrouwen is opgegroeid met een zorgprogramma, en de meerderheid van de mannen niet.
    Nou, dan moet daar verandering in komen.

    Maar wat van mij niet hoeft dat is dat iedereen alleen maar nog naar geld en status jaagt.

    Reactie is geredigeerd

  21. jan bouma schreef:

    Avatar van jan bouma@Maria
    Zoals altijd komt je vriendje je wel weer te hulp met inzichtelijke standpunten.. In onderstaand stukje gaat het over "wie zijn de belanghebbenden" en "waarom". Het is de eindeloze vraag die de mensheid dan beantwoordt door invulling te geven aan het eigenbelang. Dit geldt ook voor de positie van "de vrouw" (en de strijders voor de vrouw!). Het doet wat denken aan je Brechts verhaal en Mutti Courage die haar zonen opofferde aan de oorlog!!

    Enfin: men leze…:
    (geplukt van @Aads blog en uit eigen werken; dat spreekt!)

    jan bouma / 08-03-2008 12:53
    @Aad
    @allen

    Ter illustratie over de positie van de vrouw, en het voorgaande, las ik hierna in een een "stukje" van m’n website. Te vinden onder "column". Er staat ook nog ’n fantastische tekening bij van Hans Rijpma, illustrator. Die bekijkt u desgewenst maar even.
    Ciska…..
    Vechtstreek, 23 februari 2007
    Column door Jan Bouma/illustratie Hans Rijpma

    “…De werkelijkheid meneer! Daar gaat het om! Niks geen bedenkseltjes… U schudt die stukjes van u maar uit uw mouw…; die prakkiseert u maar…; u bent een fantast! U moet alleen de werkelijkheid beschrijven. Dus.. iets wat u werkelijk meemaakt in het leven en dat moet u dan opschrijven in die stukjes van u…. De mensen zitten niet te wachten op wat u bedenken kunt maar dat zich in werkelijkheid toch niet heeft voorgedaan… Ik bedoel de echte werkelijkheid daar gaat het om… Zou een mooie boel worden als iedereen er maar op los fantaseerde zoals u doet! Daar moet u mee ophouden! U moet ook niet zo ingewikkeld schrijven… En ja… de humor mis ik! Er moet meteen humor in die stukjes zitten. Als je moet nadenken is er geen plek meer voor de humor!!! Oooh…! Wat zeg ik nou weer toch iets fantastisch!!! Dat er geen plek voor de humor is als je moet nadenken… Kijk! Dat moet u nou opschrijven..: dat is de werkelijkheid!”

    Ik: “Ja, mevrouw Ciska, ik ga al voor u opzij!”

    U komt zich bij mij beklagen
    dat ik u verhalen wil over
    al mijn dalen en uw versagen.
    De vergezichten die ik u
    bieden kan krijgen geen gezichten
    want u wilt mij beentje lichten.
    En de bergen die ik slechten
    wil… stuiten niet op uw wilde haren
    maar op uw gesloten bastion.
    Dus laat ik alles maar zoals het was
    totdat men lezen wil.

  22. Erik van Donk schreef:

    Avatar van Erik van DonkNog meer drogredeneringen van de prof:
    =Want met dit soort cijfers zal de Europese bevolking langzaam maar zeker verdwijnen, en met haar de Europese cultuur.=

    Onuitgesproken aanname: cultuur is statisch. Niet onlogisch natuurlijk, gelet op ’s mans conservatieve overtuiging. Wat hij letterlijk zegt is dat de Europese cultuur zoals hij die kent zal verdwijnen. Maar gelet op de maatschappelijke veranderingen sinds pak ‘m beet 1776 (Industriele revolutie), lijkt het me eerder dat Kinneging een soort romantisch beeld van het verleden naleeft.

    Het is wel ironisch te moeten constateren dat Kinneging zich opstelt tegen een Europa dat geleidelijk zal arabiseren en islamiseren: met name in islamitische gezinnen zie je nog vaak de rolverdeling, die hij zo graag nastreeft.

  23. alib schreef:

    Avatar van alibNog idioter dan de trend bij vrouwen om erg ‘stout’ te willen zijn (alleen dat woord al bezorgt me kotsneigingen) is de mannentrend om Tarzannetje te spelen. Lekker met de tanden in de hals van een konijn graven! De volgende stap is: fijn een vrouw verkrachten en afranselen.

  24. maria schreef:

    Avatar van maria@Jan: "Het doet wat denken aan je Brechts verhaal en Mutti Courage die haar zonen opofferde aan de oorlog!!”, daar zeg iets belangrijks.
    Over Ciska Dresselhuys heb ik ook mijn eigen gedicht enz. gemaakt .

    “[…] Werken zal nooit lukken,
    alleen
    vuurwerken.
    Al krijst Ciska Dresselhuys
    nog zo luid:
    “De zweep erover! […] ”

    Het klooster dat ik [als zingende non Maria von Trapp] ooit heb verlaten had een moeder-overste, die heette Ciska…

    @Erik: heel goed!
    Veel overeenkomsten tussen islamfundi’s en rechtse Westerse denkers: patriarchaliteit, zwart-wit-denken , manicheïsme ( Kinneging: Goed versus Kwaad) ; Platonisme; gevecht tegen de ‘decadentie’….

    @Alib, ach, spelen mannen nu voor Tarzan? Nog niet opgemerkt, maar ik ben dan ook hopelijk achterlijk en heb geen televisie.
    Maar wel een boerkini!!! Weinig last van Tarzans in dat ding dat volgens Herman dik maakt.

    Reactie is geredigeerd

  25. Jaap Rozemeijer schreef:

    Avatar van Jaap RozemeijerOf Kinneging het totaal bij het rechte eind heeft met zijn opmerking dat feminisme de hoofdreden is voor het lage geboortecijfer weet ik niet zeker. Maar de moderne levenswijze zorgt ervoor dat vrouwen en mannen later bij elkaar komen en nog later kinderen krijgen. Inderdaad is het zo dat religieuze en laag opgeleide mensen meer kinderen krijgen.
    Juiste linkse en feministische mensen zouden zich hier ernstig zorgen over moeten maken. Als 50% van het electoraat van amsterdam van arabische komaf zal zijn ben ik benieuwd naar de emancipatie agenda van een slappe partij als de PVDA.

    De oplossing vanuit zweden bestaat helaas niet, niet alleen krijgen gezinnen daar net iets meer kinderen, het is ook onbetaalbaar geworden. Door de euro kunnen we als nederlanders ook gaan betalen voor de vergrijzing in Italie en daardoor is er geen geld over voor effe een jaartje ertussenuit.
    Wie betaalt dat? ( ZIE INTERMEDIAR: http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=347429) De zweedse economie gaat kapot door dit stelsel!

    Vrouwen krijgen kinderen en veel kinderen krijgen en carriere maken gaat slecht samen, dat is duidelijk. De prijs die vrouwen moeten betalen om kinderen te krijgen,zeker als het meer dan 2 zijn is hoog. Mensen uit andere culturen willen die prijs betalen, daardoor verandert het electoraat, daarmee veranderen de politieke partijen(PVDA) en zal het feminisme uitsterven. Het feminisme/relativisme is suicidaal voor de gemeenschap, dat toont kinneging aan en ook de cijfers. Zweedse modellen zijn niet betaalbaar. Ik schat dat het feminisme tegen het eind vd eeuw niet meer bestaat. Jammer, maar wel logisch.

  26. maria schreef:

    Avatar van maria""De oplossing vanuit zweden bestaat helaas niet, niet alleen krijgen gezinnen daar net iets meer kinderen, het is ook onbetaalbaar geworden."
    Over Zweden:
    Het spijt me maar ik ben goed thuis in Zweden.

    In Zweden zelf en door rechts Europa wordt al 50 jaar lang geroepen dat het alles onbetaalbaar is.

    Maar het gaat steeds goed. Er worden meer kinderen geborenn dan in Nederland, vrouwen kunnen beter werken, en toch ook ietsje betere posities veroveren dan in Nederland ; en met de integratie van een enorme toestroom van immigranten gaat het ook goed- al bestaat er nergens op deze aarde een paradijs.

    Nee, Zweden is een voorbeeld van een uitstekend geslaagde sociale samenleving.

    Toch zeg ik niet dat alle Zweedse oplossingen moeten worden overgenomen in Nederland. Dat is niet zo.
    Elk land moet rekening houden met zijn eigen tradities.

    Reactie is geredigeerd

  27. jan bouma schreef:

    Avatar van jan boumameen ergens gelezen te hebben dat er wetgeving bestaat (was het ook in Zweden?) waarin verordonneerd werd dat de banen in een 50 – 50 verhouding moesten worden vervuld. Hoewel "de beste man/vrouw" in mijn optiek de baan zou moeten krijgen ligt hier wellicht toch de basis voor de motivatie van de vrouw tot een grotere participatie.
    Wie weet of dat juist is wat ik me herinner: die 50-50-verhouding? Schiet dan al aardig op in de richting van mijn eis voor de 50-50 verhouding t.b.v. de wereldraad…

  28. Annem van den burg schreef:

    Avatar van Annem van den burg@ ALIB . Mee eens. Vrouwen worden steeds lyrischer en mannen weten het niet meer!

    Ik vind vrouwendag een denigrerend iets. Is er ook een mannendag?An.

  29. hans groen schreef:

    Avatar van hans groen@jaap rozemeijer:
    Het zweedse model is zeker niet onbetaalbaar. Economisch gezien presteert Zweden[al jaren] nog altijd beter dan Nederland. De vraag die je dient te stellen is; waar geven wij ons geld aan uit? Waar Nederland vooral nadruk legde op het neoliberale model en nu volgens Balkenende is uitgekomen op een zesjescultuur, is in Zweden veel meer voor het sociaal-maatschappelijke model gekozen waarbij individu en gezin centraal staan. Een model dat ook gedragen wordt door de bevolking[een niet onbelangrijk detail]

    Over kinneging standpunten hebben maria en vooral Erik al duidelijk gemaakt waar de schoen wringt. Conservatief gedachtegoed dat gebaseerd is op de verkeerde premisses.

  30. jaap rozemeijer schreef:

    Avatar van jaap rozemeijerHet zweedse model zal onbetaalbaar blijken, nu wordt al heel veel arbeid verplaatst naar de baltische staten en is de druk op de overheidsuitgaven enorm.
    Zeker in Nederland waar we door de invoering van de euro zullen moeten gaan meebetalen aan de vergrijzing in Italie en Duitsland,landen die niet zulke reserves hebben aangelegd, zal de rekening heel erg hoog worden.

    De zesjes cultuur komt zeker niet door enige rechtse of liberale invloed maar door linkse egalitaire denkers uit de PVDA, zoals Dijsselbloem onlangs heeft aangetoond in zijn rapport.

    Maar de kern van het betoog van Kinneging gaat over de cultuur die verandert door de invloeden van de grote aantallen immigrantie, gecombineerd met de lage geboorteaantallen.

    Feminisme heeft mede geleid tot hoge opleidingen van vrouwen grote carriere mogelijkheden en vrije partnerkeuze. Dat zijn verworvenheden maar als iemand zoals Kinneging wijst op de gevolgen van zulke verworvenheden wordt hij vergeleken met nazi’s, dat is niet alleen laag het is pertinent onjuist.

    Dat de gigantische instroom van immigranten gecombineerd met de veel hogere geborotecijfers( 4 kind per marokkaanse vrouw) een invloed gaat krijgen is duidelijk.

    Dan kan je zeggen dat culturen gelijkwaardig zijn, dat je een racist bent als je zegt dat de Europese cultuur beter is( hoe dom, geloof en cultuur hebben niets met ras te maken) maar dan vraag ik me af hoe je dat kan volhouden kijkend naar nederland anno 2008.

    Wat vooral raar is, is dat de feministen de eerste invloed van die veel te grote instroom van buitenlanders zullen gaan voelen.

  31. PHM van de Kletersteeg schreef:

    Avatar van PHM van de KletersteegDeze keer ben ik het met de man eens.
    Alleen niet 100%; hij vergeet een paar dingen.

    Zweden was socialistisch, tot 1971; toen ging het failliet….
    De economische factoren in nederland.
    De klassen in nederland (waarvan het bestaan ontkend wordt)

    Zweden heel leuk om vrouwen te vertroetelen, maar ook onzinnig en duur.
    Zweden konn het ook niet betalen en ging failliet.
    DaarnaasT: de zweden meldden zich om de haverklap ziek.
    Het systeem klapte economisch in elkaar in 1971
    dus geen goed voorbeeld.

    In de klassen van mensen die werken tegen lage lonen zij kinderen nodig.
    Die komen dus niet
    Reden: die groep mensen ziet wat het risico in nederland, dat gewone mensen geen rechtspositie hebben, dat het beste van alle voorzieningen naar diegenen gaat die het niet nodig hebben–subsidies, belastingvoordelen ed
    en dat ze heel dicht bij armoe zitten.

    Daarnaast is de middenklasse te groot, en improductief.
    Het behuist ook een paar honderdduizend ambtenaren zonder werk maar met baan.

    Om nederland economisch te laten overleven, zal er productie nmoeten zijn; en die is al te duur in nederland.
    Ondernemers hebben het moeilijk , millieu onzin, belastingen, personeel
    Er is concurentie uit China en Indai, met lonen rondom 200 euro per maand.

    Meer voorzieningen waartegenover geen arbeid staat is niet acceptabel.

    Dan: de europese cultuur is hoogwaardiger dan andere; er is verschil, dus verschil in waarde.

    De arbeids moraal van protestantisme , kapitalisme, vije markt en de daaruitvoortkomende versnelling in evolutie hebben er voor gezorgd, dat de verschillen tussen bv primitieve culturen als de arabische-
    enorm zijn.

    Dan:de waarde van mensen kan worden gemeten id de verfijning van zijn/haar normen en waarden.

    De laatste tijd heb ik niet zoveel stenigingen meer gezien op de dam, en ophangingen ook niet…

    De arabische wereld heeft zich niet ontwikkeld.
    De europese wel.

    De arabische wereld staat op het nivo van primaten die net hebben leren lopen op twee voeten.
    Sorry, maar daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor.

    Als nederlanders zich niet vermenigvuldigen, dan is het gevaar van islamisereing inderdaad groot; en de daaraan verbonden omgekeerde evolutie en primitivisering ook.

    En-zoals eerder gezegd: iedere sociale verandering draagt het zaad van zelfvernietiging met zich.

    Mede door feminisme: weinig kinderen; daardoor veel import; daardoor meer vrouwen in achterstrandpositie.

  32. PHM van de Kletersteeg schreef:

    Avatar van PHM van de KletersteegRacisme is het negatief onderscheid maken tussen groepen met als enig argument lid zijn van een ander ras.

    maar de europese cultuur is superieur in vergelijk tot anderen.

  33. maria schreef:

    Avatar van maria@Jaap Rozemeier en Kletersteeg:

    Het Zweedse model is niet onbetaalbaar al wordt dat al meer dan vijf decennia lang door rechts geroepen.
    Zweden is een land met een zeer hoge levensstandaard, goede gezondheid en opleidingsniveau van de bevolking en een verhoudingsgewijs goed leven voor vrouwen en kinderen.

    Niets is perfect, ook Zweden niet. In Zweden moet men veel zelf betalen als men naar de dokter gaat, om maar iets te noemen.
    Ik woon het liefst in Nederland.

    @Rozemeier, Ik zeg niet dat Kinneging een racist is omdat hij de Europese cultuur superieur vindt ( al is dat ook een idiotengezwets) maar omdat hij biologische argumenten ( men moet kinderen baren) aan wensen voor cultuursuprematie koppelt.
    Structureel bezien is dat precies de gedachtegang van de nazi’s , al noem ik Kinneging geen nazi omdat hij op andere punten de nazi-filosofie niet deelt ( bijvoorbeeld is hij een aanhanger van een meedogenloos marktdenken; dat waren de nazi’s niet, waarmee ik hen zeker niet wil verdedigen overigens)

    Reactie is geredigeerd

  34. Jaap Rozemeijer schreef:

    Avatar van Jaap RozemeijerDe nazis waren totaal niet uniek in die opvatting. De jeugd heeft de toekomst
    Bekend zijn de verhalen van meneer pastoor die langs kwam als er een tijd geen kinderen waren geboren. Ook in Rusland van 2008 worden prijzen uitgereikt voor het krijgen van kinderen etc. dus waarom die vergelijking met nazi duitsland? Niet met poetin, die ook andere dan economische argumenten gebruikt, ik heb kinneging ontmoet en ken hem als een sympathieke vent, triest dat de nazi’s er bij worden gesleept en erg laag.

    Trouwens als de zweden allemaal zo zouden juichen over het model waarom is er nu dan een rechts-conservatieve premier gekozen. Ze zijn lekker uit de EMU gestapt zodat wij in nederland kunnen gaan betalen voor de kosten in Duitsland, typisch een voorbeeld van links lullen rechts vullen.

    Dat amsterdam 2050 voor de helft uit moslims zal bestaan baart kennelijk geen zorgen bij velen. Maar er is geen gelijkheid,zeker geen seksuele in de islam. Politiek, juridisch en academisch is de islam inderdaad inferieur aan het westen, de bevolking in islamitische landen heeft nooit iets op met democratien en de sterke islamitische fundi’s kunnen alleen door terreur worden onderdrukt, het lijkt wel een recept voor oorlog en gezeik, haal veel moslim en vooral orthodoxen in je land et voila!
    Toon kinneging dan een land waar die bevolkingssamenstelling altijd goed heeft gewerkt,waar vrouwen alle rechten hebben gehad en waar iederen gelijk was. Als je dat kan weet ik zeker dat hij je gelijk zal geven, maar zoiets heeft nooit bestaan islam gaat niet samen met lange periodes van co-existentie en zekerniet de vormen die nu in nederland actieef zijn.

  35. hans groen schreef:

    Avatar van hans groen"Het zweedse model zal onbetaalbaar blijken, nu wordt al heel veel arbeid verplaatst naar de baltische staten en is de druk op de overheidsuitgaven enorm."

    Hier in Nederland kennen wij ook het vertrek van arbeid naar het Oosten. Dit heeft alles te maken met de opening van grenzen en beschikbaarheid van goedkope arbeid aldaar.

    kijk voor de werkelijke cijfers op de volgend link

    http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=7213&location=&highlight=

    Gaat beter met hun dan met ons.

    "De zesjes cultuur komt zeker niet door enige rechtse of liberale invloed maar door linkse egalitaire denkers uit de PVDA, zoals Dijsselbloem onlangs heeft aangetoond in zijn rapport."
    De effecten in het rapport Dijsselbloem betreffen al zittende partijen. Daartoe dus ook CDA-VVD. Deze zijn met name van groter belang geweest gezien het aantal regeringsjaren en het volume van wetgeving dat zij hebben doorgevoerd. Links heeft vnl in de oppositie gezeten en het gevoerde beleid was neo liberaal[REchts] Tenzij jij nu hier ook gaat beweren dat de Rechtse koers van CDA-VVD, feitelijk links is geweest. Want het is toch heel vreemd dat rechtse partijen de afgelopen 30 jaar bijna continue aan de macht zijn geweest, maar Linkse partijen van alles wat fout gaat, de schuld krijgen. Ik vind dat een schromelijke overschatting van de linkse invloed. Het is gewoonweg salonfahig om alles op het linkse conto te schuiven. Dan behoeft Rechts nederland zich niet te verantwoorden voor het feit dat zij de wetgeving heeft doorgevoerd.
    Reactie is geredigeerd

  36. maria schreef:

    Avatar van mariadank je Hans, heel goed.

  37. hans groen schreef:

    Avatar van hans groenEr is een verschil tussen een islamitisch land en een land met een moslim bevolking. Dat wordt ook hier overhoop gegooid. Een islamitisch land heeft zijn wetgeving gebaseerd op de Koran en aanverwante geschriften. Een moslim land kent overwegend moslims maar heeft niet specifiek zijn wetgeving gebaseerd op de Koran. Voorbeelden hiervan zijn Mali en Indonesie. Dit zijn moslimlanden met een democratie. Ook turkije is een moslim land en geen islamitisch land. Het is dus onjuist dat moslims niets ophebben met democratie. Indonesie is zelfs het grootste moslimland ter wereld, maar is niet de basis van terrorisme en is een democratie[al behoeft zij nog de nodige ontwikkeling]

    Idonesie kan ook niet als een onderontwikkeld land beschouwd worden. Het kennis niveau en industrialisatie is competitief tov het Westen. Dus ook in dat opzicht kan niet gesteld worden dat de aanwezigheid van de Islam als godsdienst in een land leidt tot inferieure cultuur of ontwikkeling.

    Zij die dergelijke stellingen betrekken, tonen vooral een beperkte wereldvisie en zoeken alleen die voorbeelden die hun gelijk bevestigt. Daarmee bewijzen zij hun eigen inferioriteit.

  38. Jaap Rozemeijer schreef:

    Avatar van Jaap Rozemeijer@ hans groen

    Hier in Nederland kennen wij ook het vertrek van arbeid naar het Oosten. Dit heeft alles te maken met de opening van grenzen en beschikbaarheid van goedkope arbeid aldaar.

    Dus……? dat betekent alleen maar dat ook hier de werkeloosheid onder de lager opgeleiden zal stijgen. Lees een keer een The Economist over Zweden, dat land is failliet gegaan in 71.

    @hans groen

    Lees dijsselbloem’s rapport maar eens goed dan zie je wie er worden aagewezen als de aanstichters van de zesjescultuur. PVDA ministers alom; netelenbos, van kemenade, jo ritzen dus… Het is dus de conclusie van een pvda’er , dijsselbloem, die zegt
    dat nivellering en politieke bemoeienis vanuit vooral pvda-hoek het onderwijs verslechterd hebben.

    @ Hans Groen.

    Indonesie en Mali als voorbeelden van hoe moslims omgaan met bestuur en democratie. Ik durf wel te beweren dat Indonesie en Mali qua gelijkheid, academisch niveau en juridisch inferieure landen zijn aan Europa. Ik ben in Mali geweest en daar hele dorpen met slaven tegengekomen, in indonesie kunnen vrouwen niet scheiden en het land is verschrikkelijk corrupt, sla voor de grap eens een amnesty rapport open over mali en indonesie.

    Turkije verdient inderdaad heel veel respect maar vergeet niet dat daar door het leger en de kemalisten keihard is opgetreden tegen elke inmenging van islam. Tot voor heel kort waren alle islamitische uitingen verboden in het publieke leven, dat is niet zonder reden gewees;het is zo dat in de islam besloten ligt dat het een totale macht moet hebben.

    Ataturk heeft politieke stelsels van Frankrijk en ik dacht belgie overgenomen omdat hij in zag dat als je een land verder wilt brengen dan Mali of Indonesie Islam niet je beste vriend is.

    Ga maar vertellen bij de mensen van Minerva in Leiden dat er geen ilsamitisch terrorisme is geweest in Indonesie, ze zullen je de foto’s laten zien van de jongens die zijn opgeblazen in een kroeg op Bali door een indonesische moslim. Als indonesie niet onderontwikkeld is waarom doneert ontwikkelingssamenwerking dan 83 miljoen aan dat land?

    Lees je eens beter in over de islam, ga de koran eens echt lezen en de geschiedenis van moslims. Het woord van allah is het woord van allah, daar zullen wij ook mee moeten leren leven als amsterdam voor 50% uit moslims bestaat.

  39. PHM van de Kletersteeg schreef:

    Avatar van PHM van de KletersteegZweden is feitelijk sinds 1971 failliet; toen werd het socialisme opgegeven.
    Desondanks: de zweden zijn ietsje hoger geschoold in doorsnee dan nederlanders; is nog het gevolg van het socialisme.

    Maar om hem racistisch te noemen?
    Onzin.
    Racisme maakt een onderscheid op biologische kenmerken als motivatie voor…whatever.

    Hij vind de europese cultuur superieur.
    Daar heeft hij gelijk in.

  40. PHM van de Kletersteeg schreef:

    Avatar van PHM van de KletersteegAtaturk nam ook de civiele wet en strafwet over ; meen strafwet van spanje en civiel van frankrijk.
    In een nacht in 1919

    Het woord van allah is niks meer dan een woord, wat in conflict is met een heleboel wetten en fatsoensnormen.
    Dat er 50% moslims zijn in amsterdam, betekent dat die veel moeten aanpasse, of enkeltje thuisland moeten kopen.
    Moslims zijn net welkom, maar worden onder bedingingen getolereerd.

  41. Jaap Rozemeijer schreef:

    Avatar van Jaap Rozemeijer@ PHM van de Kletersteeg.

    Dank, voor de informatie.

  42. maria schreef:

    Avatar van maria@Als Zweden failliet is dan is het verdomd goed leven in een failliet land, zoals ik bij familie en vrienden kan zien.

    Kinneging is racist omdat hij niet alleen de Europese cultuur suoerieur vindt, maar deze ook wil verspreiden en verdedigen met biologische maatregelen: het fokken van kinderen.
    Reactie is geredigeerd

  43. Erwin Wolff schreef:

    Avatar van Erwin Wolff"Kinneging is racist omdat hij niet alleen de Europese cultuur suoerieur vindt, maar deze ook wil verspreiden en verdedigen met biologische maatregelen: het fokken van kinderen."

    U moet niet racisme en weerbaarheid met elkaar verwarren. En ja, culturen en samenlevingen zijn verticaal gerangschikt.
    Reactie is geredigeerd

  44. Jaap Rozemeijer schreef:

    Avatar van Jaap RozemeijerKinneging is een man met inzicht omdat hij inziet dat bevolkingssamenstelling een van de belangrijkste peilers is van een samenleving.
    Doe maar mee met dit rekensommetje:
    Er zijn 100 vrouwen waarvan er 50 feminist zijn en 50 anti-feminist. Vervolgens krijgen de feministen ieder 1 kind en de anti-feministen ieder 2. Dan zijn er dus 50 mensen met een profeminitische opvoeding en 100 anti. Wat zou er dan gebeuren bij verkiezingen of op scholen.

    Tuurlijk is het allemaal niet zo zwart/wit maar het gaat wel degelijk die richting op.

    Trouwens als gevoel van superioriteit aan het fokken van kinderen gekoppeld wordt; dan zijn moslims zeker( 24 % turken en 22% mar. trouwt met familielid op jong leeftijd) racistisch en katholieken ook en Russen etc. etc.

  45. maria schreef:

    Avatar van maria"U moet niet racisme en weerbaarheid met elkaar verwarren."

    Kinneging wil een Europees ras fokken.
    Hij is duidelijk over waar hij staat.
    Jullie juichen hem toe, dat mag. maar dat maakt zijn ideeen er niet beter op.
    Reactie is geredigeerd

  46. Jaap Rozemeijer schreef:

    Avatar van Jaap RozemeijerWalgelijk en laag,nergens heeft Kinneging het over een ras gehad. Wat een zwaktebod van u mevrouw Trepp om dhr. Kinneging iets toe te dichten waar hij totaal niets mee te maken heeft.

    Het gaat om cultuur, je kan hem een culturist noemen op zijn hoogst. Maar vergeet niet dat bijvoorbeeld de cultuur van de native americans ook grotendeels is uitgewist evenals de cultuur van de aboriginals. Als die zeggen dat zij hun cultuur willen behouden zijn dat dan racisten?
    Of hebben zij gewoon respect voor hun voorouders en binding met hun land.

  47. maria schreef:

    Avatar van mariaRacisme bestaat ook zonder het woord ras, zie mijn vorige blog.

    Maar wie met biologische fok-argumenten aankomt valt zelfs binnen de ouderwetse criteria van racisme.

  48. Jaap Rozemeijer schreef:

    Avatar van Jaap RozemeijerAls je zo gaat sleutelen met woorden mag je mij best racist noemen.
    Islam is niet gelijk aan het westen het is inferieur. Het leert de aanhangers joden te haten en vrouwen hebben andere seksuele rechten, ook staat het woord van Allah boven alles. Moslims moeten zich aanpassen aan Europa en de Europese Cultuur, veel doen dat trouwens ook. Maar heel veel doen dat niet en deze situatie is een gevaar voor de vrijheid van de vrouw, de joden en natuurlijk de homo’s. Als je als islamitisch kind totaal opgroeit tussen idiote imams en alleen maar andere immigranten dan krijg je wat je nu al heb in amsterdam-west, Bradford, Paris-Nord en vele andere delen van Europa.

    Mensen zijn gelijk culturen niet. De Europese cultuur is ontstaan uit jodendom en christendom en vele denkers daarna, uit die traditie is ook iets als feminisme ontstaan. Ja onze cultuur is op veel vlakken superieur aan de arabische en ja de bevolkingssamenstelling is heel belangrijk. Hoe moeilijk is die rekensom.

  49. Erwin Wolff schreef:

    Avatar van Erwin WolffIk merk al dat discussie voeren hier tamelijk onmogelijk is met als hoofdoorzaak het polariserende blog zelf. Maar 1 ding verbaast me wel een beetje.

    "* Kinneging pleit voor meer kinderen om arabisering en islamisering tegen te gaan."

    Waarom vindt u dit opmerkelijk? Kinderen zijn nu eenmaal net als wapens. Met veel ervan win je de oorlog niet, maar het maakt de overwinning wel waarschijnlijker.

    Bovendien is uw Nederlands abominabel slecht. "laat mijn bloeddruk in ongekende hoogten stijgen." moet zijn "laat mijn bloeddruk TOT ongekende hoogten stijgen.". En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Onze traditie, waaronder onze taal, is in elk geval niet veilig bij u.

    Reactie is geredigeerd

  50. maria schreef:

    Avatar van maria@Erwin, Dank u, ik leer er graag veel bij!

    En u formuleert zeker goed, complimenten:
    "Kinderen zijn nu eenmaal net als wapens"

  51. Jaap Rozemeijer schreef:

    Avatar van Jaap RozemeijerMevrouw Trepp,

    Het lijkt een verwerpelijke stelling van Erwin , een mens een kind van zijn ouders en politieke ideeen en opvattingen over hoe in het leven te staan heel vaak over van ouders op kind. Daarom
    zal het feminisme niet meer dan een voetnoot zijn in de geschiedenis, want zelfs u kunt niet ontkennen dat feministen zelfs in zweden weinig kinderen krijgen. Dat is het nadeel van het gebrek aan traditie van het leven in een heel klein deeltje van de geschiedenis, er wordt niet verder gedacht. De islam is vast en het maakt de islam niet uit of de islam nu ergens overheerst of past over 100 jaar.

    Door u en uw medestanders wordt vaak gedaan alsof cultuur alleen gemaakt wordt door mensen en nooit iets vasts kan zijn. Maar de basis van elke islamitische groep en samenleving, de koran, is wel degelijk vast en onveranderlijk. U heeft gelijk als u zegt dat er verschillende interpretaties zijn maar die zijn nooit totaal verschillend en gaan altijd naar de kern van de islam terug. Een kijk in de geschiedenis belooft weinig goeds…

  52. maria schreef:

    Avatar van maria@Jaap Rozemeijer: “Door u en uw medestanders wordt vaak gedaan alsof cultuur alleen gemaakt wordt door mensen en nooit iets vasts kan zijn”.
    Cultuur is een comples samenspel vna vele factoren.
    De Europese – zonder meer waardevolle – cultuur isbijvoorbeeld sterk beïnvloed door de Aziatische en Arabische. 9 hierover binnenkort een blog.)

    Rozemeijer: “Maar de basis van elke islamitische groep en samenleving, de koran, is wel degelijk vast en onveranderlijk”

    De koran is van begn af aan op zeer veel verschillende manieren geïnterpreteerd. Ook heden ten dage bestaaan er veel verschillende varianten van de koran naast elkaar. Rechts ( Kinneging, Ellian, enz) spreekt alsof er alleen maar een militante, intolerante islam is.
    Maar dat is absoluut niet het geval, de meerderheid van de moslims op de wereld leeft vredig en tolerant samen met anderen, leeft bovendien in democratische staten.

    Ik werk samen en ben bevriend met Nasr Abu Zayd, liberale moslim en hoogleraar aan de Universiteit Leiden en aan de UvH. Hij zet zich in, samen met veel andere moslims, voor een liberale, democratische islam.
    Helaas wordt hij door de heren van de Burke Stichting niet gesteund, nee, zelfs tegen gewerkt….

    En nog iets. Tot nu toe hadden we het hier alleen over Kinnegings ( al dan niet vermeend) racisme.
    De man is ook een verschrikkelijke seksist, laten we dat ook vast houden.
    Kinneging zegt over het huwelijk: “Het huwelijk is hiërarchisch: de man is het hoofd van het gezin.[…] ” en “Mannelijke ontrouw vormt dus in een aantal opzichten geen grote bedreiging voor het huwelijk en het gezin”( p. 201 en 206).
    Kinnegings verdediging van een patriarchaal gezin met een dubbele morele standaard is een voorbeeld van een laatste restant van een mannelijke superioriteitswaan.

    Reactie is geredigeerd

  53. Jaap Rozemeijer schreef:

    Avatar van Jaap RozemeijerIk begrijp heel goed dat u zijn opmerking ouderwets en fout vind. Het is inderdaad een hele hoge prijs die vrouwen betalen als gezinnen heel groot zijn. Zoals moslims in nederland eerste kind krijgen ergens rond de 24 en daarna gemiddeld nog drie,ontplooing op allerlei gebieden is dan minder goed mogelijk maar die kinderen zijn wel allemaal islamitisch, zo gaat t hard. Er zijn inderdaad enkele liberale moslims in nederland maar ook die worden totaal overvleugeld door deze geboortetrend. Hoe moeilijk is het rekensommetje nou, daar kom je met het dure zweedse model ook niet uit.

    Tijd zal u ook overtuigen.

  54. maria schreef:

    Avatar van maria
    @Jaap Rozenmeijer,

    – De ingeburgerde moslims krijgen steeds minder kinderen. Zie uitgebreid hierover mijn blog
    ‘De fata morgana van een moslim-tsunami: Bolkestein en Bernard Lewis’, http://www.volkskrantblog.nl/bericht/158209
    ( Bolkestein is de godfather van Kinneging en van Wilders, en zit met de hele Burke –club samen in het Leidse rechtengebouw) .

    – Je zegt dat Kinneging niet beter en het niet erger is dan de moslims zelf, en dat klopt als we het tenminste hebben over de ouderwetse ideologische moslims.
    Zoals eerder hier opgemerkt:
    Interessant dat er zo vele overeenkomsten zijn tussen islamfundi’s en rechtse Westerse denkers: patriarchaliteit, zwart-wit-denken , manicheïsme ( Kinneging: Goed versus Kwaad) ; Platonisme; gevecht tegen de ‘decadentie’….
    Dit is ook het thema van het uitstekende boek ‘Occidentalism” van Buruma en Margalit.
    Ian Buruma wordt Leidse Cleveringa-hoogleraar in 2008, wat mij bijzonder verheugt.

    Groot verschil tussen Kinneging en de moslims is dat Kinneging zich als wil begrijpen als representant van het beste dat de Westerse beschaving te bieden heeft.

    – Als je je verder wilt verdiepen in het buitengewoon duistere gedachtgoed van de heer Kinneging, beveel ik je mijn blog aan :
    Leidse hoogleraren over het marteldilemma: Kinneging, Mertens, Van Gunsteren,
    http://www.volkskrantblog.nl/bericht/167211

    Reactie is geredigeerd

  55. PHM van de Kletersteeg schreef:

    Avatar van PHM van de Kletersteeghet superieur vinden van de europese cultuur is niet racistisch, maar een mening en (bijna)correct; moet zijn noord-west europa

    Zweden failliet: daarom verlieten ze het socialisme in 1971
    Werkmoraal was nul, meer dan 20% ziekmeldingen; iedereen werkte toch voor de staat.
    Daardoor vond er een sterke inflatie plaats.
    De volvo werd eerst in belgie gemaakt, even in nederland, maar door de inflatie weer terug naar zweden
    Zo ook atlas compressoren fabriek.

    Dan: wat heeft de biologische kwaliteit van mensen een push gegeven?
    Techniek.
    Eens de uitvining van de condensor; daardoor stoomtreinen mogelijk.
    In USA liepen daardoor de gigantische grote aantallen inteelt terug.

    In west europa was dat de welvaart, en als concequentie: de auto.
    Inteelt sterk teruggelopen; mensen konden overal heen.

    In oostblok landen is dat nog op nivo van begin twintigste eeuw.

    Ook dat heeft zo zijn invloed.

    Vind het leuk dat jij een heel creatieve omschijving voor het woord "racisme" maar dat heeft geen waarde.

    Racisme is het negatief beoordelen, uitsluitend op grond van het (biologisch) lid zijn van een bepaald ras.

    Kinnegin heeft gelijk in deze.

  56. PHM van de Kletersteeg schreef:

    Avatar van PHM van de KletersteegZal ik je nog een denkertje geven, ook al zeg jij dat ik zo maar wat lul.

    In de zestiger jaren kwamen de "feministen" (lees: verveelde middeklasse vrouwtjes die niks te doen hadden) op het idee: minder koters.
    De overheid hetzelfde idee; dus dat gebeurde.

    Sociale ontwikkelingen die te snel gaan dragen het zaad van zelfvernietiging; is de ijzeren wet PHM vd K

    Nu zijn vrouwen gedegenereerd tot fokvee, want er zijn koters nodig; om de productie op peil te houden, om de islamitisering te stoppen.
    doodgewoon: om te overleven.

    In sociologie, zijn er een paar mensen-soms niet eens socioloog- die een doorbraak maakten.
    Durkheim met zijn zelfmoord theorie
    Max Weber, met het onstaan van kapitalisme
    Karl marx door de geschiedenis te bekijken met het idee van arbeidsverdeling, hebbers en niet hebbers.

    Dan hadden we in de zeventiger jaren nog eenleger instituten en psychologen die stapels boeken schreven over: arbeiders kennen geen stress of andere psychologische problemen.

    Totdat iemand ze vertelde, dat ziekenfonds verzekerden geen psycholoog vergoed kregen; alleen een psychiater….

    Kijk eens naar Frankrijk.
    Daar wordt de ingehouden pensioen premie direct als pensioen uitbetaald aan gepensioneerden.
    Wat gaat er gebeuren als de geboortegolf van 1946 65 is?
    De islamitisering/arabisering aldaar?

    Zo er iets begint met geweld ineuropa in die lijn, begint het met de lijn Graz–Parijs.

  57. PHM van de Kletersteeg schreef:

    Avatar van PHM van de Kletersteegkrijg ik van jou een aanbeveling als ik soliciteer bij dat instituut?

  58. maria schreef:

    Avatar van maria"dat instituut"- bedoel je de Burke Stichting?

    Ze heben geen geld meer omdat de Amerikaanse geldgevers ( Pfizer enz.) de geldkraan hebben dichtgedraaid vanwege hun islamofobie en samenwerking met Pfizer) .

    Verder pas je erbij, dat zeker.

    Reactie is geredigeerd

  59. Jaap Rozemeijer schreef:

    Avatar van Jaap Rozemeijerhttp://www.twq.com/04summer/docs/04summer_savage.pdf

    Waarom zijn de cijfers van de ene bron altijd anders dan de cijfers van de andere. In uw cijfers worden de derde generatie moslims niet meegeteld, dat is vreemd in dit debat want dat betekent dat alle kinderen van de hofstadgroep en van de meiden van hallal geen deel zouden uitmaken van de 16% die wordt genoemd voor 2025.

    De verschillen tussen kinneging’s ideeen en de islam zijn legio, en nog geen enkele samenleving heeft het lang uitgehouden zonder ideeen. Toon mij een zwaar feministische samenleving uit het verleden die lang heeft bestaan… Er zijn inderdaad ‘ recepten ‘ voor het houden van een sterke samenleving, gigantische immigratie vanuit andere culturen en het krijgen van 1,3 kind horen daar niet bij. Waarom is dat zo moeilijk te bergijpen en waarom denkt u als de overheid een paar huizen inricht en betaalt het allemaal wel goed komt.

    Misschien heet u gelijk en valt het allemaal wel mee en lopen we over tien jaar wel allemaal hand-in-hand moslims, homo’s en joden..

    Maar wie had er tien jaar geleden gezegd dat er een filmmaker vermoord zou worden puur en alleen vanuit religieuze overtuiging.Wie had er durven zeggen dat meer 85% van alle loverboys uit een islamitisch gezin komen en wie had er gezegd dat we zouden praten over het verbieden van films die we niet eens kennen. Laat staan alle haatzaai en idiotie in de moskeeen…

    Maar wie weet valt het allemaal mee en gaat iedereen het ligt zien, en zegt 7% vd nl moslims dat ze jihadist zijn gewoon voor de grap wie weet…

  60. Jaap Rozemeijer schreef:

    Avatar van Jaap RozemeijerTrouwens er werd ook ‘beloofd’ dat er heel weinig immigratie zou komen uit het oostblok niets blijkt minder waar te zijn. Ook hier zijn politie, onderwijs en de nederlandse bewoners van autochtone buurten weer slachtoffer van..

    Het hele immigratie debat is vol met leugens geweest. Vergeet niet dat de oudersvan Mohammed B als ‘gastarbeider’ binnen kwamen en dat het zo is verkocht aan een hele generatie nederlanders.. Maar nu komen ze met websites als wijbijvenhier en is het woord gastarbeider verandert in allochtoon omdat ze het woord gast niet waard zijn en zich nooit zo gedragen hebben.

  61. maria schreef:

    Avatar van mariaHeel kort, want ik heb geen tijd, later meer:

    de Poolse immigranten doen zwaar werk voor Nederland. Zonder hen waren we nergens.

    De economie gaat toch fantastisch, waarom zit je te klagen???
    Reactie is geredigeerd

  62. Jaap Rozemeijer schreef:

    Avatar van Jaap RozemeijerAls dat al zo is, heeft dat niets te maken met het punt dat ik wilde maken.
    Het gaat erom dat mensen in de politiek gezegd hebben dat er maar een beperkt aantal zou binnen komen en dat de aantallen genoemd door rechtse partijen schromelijk overschat bleken, nu blijkt dat die cijfers zelfs te laag waren.

    Dus geen vertrouwen in uw gedraai loop een keer een rondje in amsterdam en zie hoeveel er wel niet niet amsterdams zijn en hoeveel buitenlanders er wel niet zijn….. te veel.

  63. maria schreef:

    Avatar van mariaEr zijn meer Polen gekomen dan verwacht, ja en zij dragen bij aan een bloeiende economie, en geven GEEN problemen anders dan in het weekeinde zuipen.
    Heb je enig idee hoe Nederlanders zich gedragen in het buitenland???
    Reactie is geredigeerd

  64. herman de winter schreef:

    Avatar van herman de winter
    Volgens mij horen de Rozemeijers en de Kleterstegen óók niet tot de oorspronkelijke inwoners van het moeras dat men tegenwoordig soms Nederland noemt, maar meestal Holland.
    Wie geen raszuivere Kaninefaat (Cananefate) is, die kon beter zijn mond houden over buitenlanders.

    Trouwens, de eerste buitenlanders hiero waren de Batavieren. Deze vaders des vaderlandes kwamen uit Zuid-Duitsland en werden door de Kaninefaten liefdevol opgenomen. Als gastarbeider zeg maar. Ik weet dat, want ik ben toevallig zelf een Frank.

  65. Jaap Rozemeijer schreef:

    Avatar van Jaap RozemeijerEn kennelijk hebben onze voorouders zich wel goed aangepast aan cultuur, geloof en taal.

    @ Maria..

    http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artikel/asp/artnr/180825/index.html

    Nederlandse steden worden overspoeld door Oost-Europeanen die voor veel problemen zorgen. ‘De politiek steekt haar kop in het zand en doet niets.’

    ‘Nederland overspoeld door Polen’

    Dat zeggen de Rotterdamse wethouder van Wonen Hamit Karakus en zijn Haagse collega Marnix Norder (beiden PvdA) in de Volkskrant.

    ‘Er is een Poolse invasie gaande,’ zegt Norder. ‘Een nog grotere stroom Roemenen en Bulgaren komt. Waar blijven die maatregelen?’ aldus Karakus.

    In het begin wilden de pvda-ers een vestigingsverbod in bepaalde wijken maar dat bleek juridisch niet haalbaar. "(elsevier)
    EN in syp wynia’s commentaar hierop:

    In de praktijk kwamen er desalniettemin – op diverse vergunningen, of zonder – veel meer en meestal gingen ze laaggekwalificeerd werk doen, terwijl de Nederlandse werkloosheid juist voor het overgrote deel bestaat uit laagopgeleiden. Ze deden dus werk waar honderdduizenden Nederlandse werklozen geen zin in hebben.

    Waarom draaien jullie je kop weg en blijf je lekker in de binnenstad van de steden wonen?
    Totaal geen respect voor mensen die nederland hebben opgebouwd tot in de jaren zeventig en daarna al het gezeik in hun hebben gekregen. Die vrouwen die hoorden dat ze eigenlijk toch moesten werken omdat ze anders niet echt iets met hun leven deden. Waarom gaan jullie door met het proberen te verzieken van hun levens, waarom ben je verbaasd dat mensen wilders stemmen?

    Ga eens met Wethouder Norder praten ipv Kinneging met een woordspelletje tot racist te verklaren.

    Reactie is geredigeerd

  66. maria schreef:

    Avatar van maria@Jaap Rozemeijer, Ik heb meerdere artikelen gelezen over de Polen-kwestie waar overal beklemtoont wordt welk waardevol werk zij doen.
    E zijn logistieke problemen in de steden, dat klopt, en daar wordt aan gewerkt.
    Klagen hoort er altijd bij.

    "Kinneging met een woordspelletje tot racist verklaren"

    Ik denk dat je echt terug moet tenminste naar de oorlog om uitspraken te vinden die vergelijkbaar zijn met wat Kinneging in het genoemde artikel zegt.

    Ik snap ook niet hoe je hem kunt verdedigen.

    Reactie is geredigeerd

  67. jaap rozemeijer schreef:

    Avatar van jaap rozemeijer@ Maria

    "Klagen hoort er altijd bij."

    Dit soort uitspraken zijn precies de reden waarom mensen Wilders gaan stemmen.

    " Dag burgerman, dag onderwijzer, dag politieman, dag lokale politicus! Jullie problemen met jullie buitenlandse buren zijn niet echt, er zijn wat logistieke problemen. Geeft niet hoor klagen hoort erbij! Straks wel weer PvdA stemmen he!"

    Kijk door dit soort arrogantie komt Wilders automatisch aan de macht..

    Wat Kinneging schrijft is gewoon gezond verstand, voor de rest niets.

    Een samenleving die voor een heel groot deel uit mensen bestaat die geen natuurlijke binding hebben met de cultuur in een land gaat het heel moeilijk krijgen.

    Waarom mag een cultuur niet inferieur genoemd worden? U vindt de cultuur van het conservatisme kennelijk inferieur.

    Reactie is geredigeerd

  68. maria schreef:

    Avatar van mariaToch is het zo: mensen klagen altijd.
    Naturlijk moeten praktische oplossingen worden gevonden voor immigratie. Daar wordt hard aan gewerkt.

    Kinneging heeft inderdaad te maken met het groot worden van Wilders. Hij is voorzitter van de Edmund Burke Stichting die via Bart Jan Spruyt (nu vice-vorzitter, vroeger voorzitter) het partijprogramma van Wilders heeft geschreven en kaderleden heeft getraind.

    Het lijkt ne ook duidelijk dat mensen die de opvattingen van Kinneging steunen ideologisch dicht bij Wilders liggen.

    Dat mag. We leven in een democratie.
    Reactie is geredigeerd

  69. herman de winter schreef:

    Avatar van herman de winter
    Inderdaad, mensen klagen altijd. Ook over buitenlanders. Een vreemdeling is gewoon nooit populair bij het eenvoudige volkje. Ik weet nog dat in de jaren zestig tienduizenden Italianen, Spanjaarden, Grieken, Portugezen en (daar heb je ze weer) Polen naar dit land kwamen om in de industrie te werken. Tegenwoordig zijn dat achtenswaardige Europeanen, maar toendertijd moest je zusje echt niet met zo’n spaghettivreter of knoflookwalmer komen aanzetten. Dan was het huis te klein geweest. En die vreemdelingen waren nog katholiek óók.

    Het is de waan van de dag, die de problemen veroorzaakt. Wrijvingen tussen inboorlingen en buitenlanders zijn normaal. Je moet gewoon een beetje geduld hebben; een ietsje verder kijken dan je neus lang is en tot tien tellen.

    Wie dat niet kan of er te beroerd voor is, moet nodig worden bijgeschoold. Nou en daarvoor is de blog van Maria bijzonder geschikt. Want de buitenlanders zijn het niet schuld en de inboorlingen ook niet. Gewoon lekker met elkaar blijven omgaan. No blame weetjewelweetjeniet.

  70. maria schreef:

    Avatar van mariaDank je Herman, ja de bijscholing loopt uitstekend, omdat veel rechtsen graag hun vrije tijd besteden aan mijn blog – een ietwat asymmetrische relatie.
    Iemand als Jaap Rozemeijer is mij van harte welkom, omdat hij betrokken is, argumenteert en niet scheldt.

    Mijn gedachten gaan terug aan de tijd toen ik de eerste “buitenlanders” tegenkwam. Dat was in het Duitse dorpje waar ik woonde totdat ik 10 jaar oud was. Het leuke is dat ik de namen van de eerste twee “buitenlandse” kinderen op onze school nog weet ( terwijl ik me anders geen namen kan herinneren van niemand) . De eerste was Italiaan, en heette Pedro Canis. De tweede was Griek en heette Aristides Laskaritis.
    Ze konden niet goed Duits, maar ik herinner me geen bijzondere vijandigheden tegen hen.

    Reactie is geredigeerd

  71. herman de winter schreef:

    Avatar van herman de winter

    Ik weet nog dat ik mijn eerste neger zag. Vanuit de Kleinbahn naar Aachen. Misschien was ik toen zes jaar ofzo, dus het zal 1958 zijn geweest. Vantevoren had ik alleen zwarte pieten gezien en tekeningen van halfblote afrikaantjes met een grote ring in het oor. Maar die neger droeg een lange kleurige jurk en een gele bloempot. Ja dat was even schrikken. Toen ik stomverbaasd wees, kreeg ik meteen een klap op mijn vingers van moeder. Want wijzen naar vreemden, dat doe je niet.

    Reactie is geredigeerd

  72. Maria schreef:

    Avatar van MariaMijn eerste zwarte, dat weet ik niet meer.

    Mijn vader was theoloog en gaf les aan missionarissen die uitgezonden werden naar Papoea-Nieuw Guinea ( dat wordt nu natuurlijk en God zij dank al lang niet meer gedaan) dus op die foto’s waren er zwarten te zien, en ik meen dat er ook eens een zwarte dominee bij ons is langs geweest. Met Pasen ben ik bij mijn zus in Berlijn.. zullen we herinneringen ophalen aan vroeger, aan de kleine provinciale wereld van onze kindheid, waar desalniettemin – of juist vanwege de provincialiteit – missionarissen werden opgeleid.
    Reactie is geredigeerd

  73. herman de winter schreef:

    Avatar van herman de winter
    Aha, nou ik ben ook totaal katholiek opgevoed. Mijn vader was tuinman (gärtner inderdaad) bij de moeders van het klooster van Sacré Coeur. Hij had op het kloosterterrein een dienstwoning, dus de mères waren nooit ver weg. Nu moet ik persoonlijk van de paus en consorten niet veel hebben, maar eerlijk is eerlijk: die moedertjes van het heilig hart hebben me altijd piccobello behandeld. Volgens mij werd ik zelfs een tikkeltje verwend.

  74. Jaap Rozemeijer schreef:

    Avatar van Jaap Rozemeijer@ Herman de Winter

    " Een vreemdeling is gewoon nooit populair bij het eenvoudige volkje."en " Je moet gewoon geduld hebben. "

    Aan deze zin hoeft niets toegevoegd te worden, precies die arrogantie die mensen op Fortuyn deed stemmen. Die mensen hebben jaren zitten wachten op de beloofde integratie en verbetering van hun buurt, die is utigebleven, ipv dit worden er moskeeen gebouwd door orthodoxe organisaties en blijf de aanwas van laagopgeleide immigranten maar groeien.

    Er is gewoon een Leitkultuur in Europa, gebaseerd op Verlichting en CHristendom, en die voert zelfs terug naar Griekse denkers. De bevolkingssamenstelling samen met het postmodernisme zorgen ervoor dat deze Leitkultuur verdwijnt. Kinneging en velen met hem vinden dat een kwalijke zaak.

    Het is geen geklaag en de aantallen zuid-europeanen komen niet eens in de buurt van de huidige percentages vreemdelingen. Zoals Danny de Munk het zei: "Amsterdam en de echte volksmuziek verdwijnen, mensen hebben gekozen om in Vinexlocaties te wonen in Purmerend of Almere"
    en ja dat komt voor een groot deel door de hoge aantallen immigranten die zich niet aanpassen. Nu al is nog maar een minderheid echte Amsterdammer, maar mensen uit allerlei dorpen en steden rond Amsterdam voelen zich door hun ouders nog steeds verwant met die plek. NAtuurlijk is er een deel melancholie en romantiseren bij, maar dat wat heel belangrijk is voor iemand als mijn moeder, de amsterdamse taal, de muziek, de kerk, die dingen zijn weg.

    Dan kan je zeggen dat dat altijd is gebeurd in de geschiedenis dat gewoon een proces is en ‘ het eenvoudige volkje’ zich maar moet gaan interesseren in de nieuwe cultuur. Maar dan moet je niet raar opkijken als Nederland geleid wordt door een volksmenner die dat gevoel( dat gevoel is geen racisme, maar gewoon thuisvoelen waar je vandaan komt) wel snapt en erkent.

    Noem ze maar eenvoudig volkje, Kinneging neemt die mensen wel serieus en Kinneging snapt dat WIlders ook de oplossing niet is. De man en het conservatisme zullen nog grote hoogten bereiken.

    Reactie is geredigeerd

  75. PHM van de Kletersteeg schreef:

    Avatar van PHM van de Kletersteeger wonen 60.000 halfbloed zwarten in duitsland; de meest gehate groep.

    Roemenen:er zijn er 7 milloen in europa; maar volgens de europese landen een totaal van 2,5 milloen; rest is zwart.

    In rome was hun aandeel in de straatcriminaliteit zo’n 90%.
    maand of 4 terug werd de vrouw van een marine officier verkracht en in elkaar geslagen;doodgeslagen.

    toen heeft de italiaanse politie alles opgepakt wat iets crimineels deed.
    iedere week worden er busladingen roemenen de grens over getrapt.

    voor roemenen is stelen. liegen bedriegen standaard.
    Ik ben in 15 jaar 4 normale fatsoenelijke mensen tegen gekomen, en 4 normale bedrijven.

    In de dorpen staat om ieder huis een muur van 2 meter; zonder uitzondering bijna.
    anders steelt vader van zoon, dochter van moeder, broer van zus.

    Proost.

    hun scholing is superslecht.
    Vakopleidingen: hopeloos slecht
    Universiteiten: kan je doorkomen door de cijfers te kopen; kost weinig.

    europa betekent voor roemenen: plunderen.

    natuurlijk doen ze het laagst gekwalificeerde werk; dat is alles wat past bij hun "scholing"

    als je wilt spreken over discriminatie: zelfs in de banken zijn wetgevingen die europeanen benadelen tov roemenen
    europese wetgeving: is wc papier voor ze.

    vraag eens naar de positie van zigeuners daar…

  76. Jan schreef:

    Avatar van Jan"Bij de opvoeding zijn mannen onmisbaar"

    wat is er, als feministe, mis met de BOM? En met zo’n opmerking zet je ook gelijk alle één-ouder gezinnen in de hoek "slechte opvoeding" (want geen man aanwezig).

    Tevens is Kinneging een Nazi noemen omdat zijn opvattingen wat betreft gezinspolitiek overeen komt wel erg kort door de bocht. Merken we straks iedereen die voor meer snelwegen (verbreding) pleit in Nederland ook als Nazi aan?

  77. maria schreef:

    Avatar van maria:”Jan: En met zo’n opmerking zet je ook gelijk alle één-ouder gezinnen in de hoek "slechte opvoeding" (want geen man aanwezig).”
    Opvoeding gebeurt niet alleen in het gezin.
    Maar ik acht het inderdaad wenselijk dat bij de particuliere opvoeding mannen betrokken zijn, Dat hoeven niet de vaders te zijn.

    :”Tevens is Kinneging een Nazi noemen omdat zijn opvattingen wat betreft gezinspolitiek overeen komt wel erg kort door de bocht.”
    Ikzelf heb hem geen nazi genoemd, maar toen anderen dat deden vind ik het wél erg moeilijk aan te geven waar nou het GROTE verschil tussen Kinneging voorstellen en de nazi-gezinspolitiek zou zijn. Moraalpreken, dubbele moraal, vrouw=vrouw, +racisme, plus homo’s is niks… nou dan zit toch heel erg in de buurt van wat er toentertijd gangbaar was, en erg ver weg van wat andere hedendaagse conservatieven zeggen.

  78. F.Frenkel schreef:

    Avatar van F.FrenkelGOED STUK!
    vooral die puntenopsomming en zeker de laatste zin!
    Maar Kinneging houdt ook de evolutie NIET tegen,wat hij ook beweren zal.

    Vrouwen zijn ook venijniger tegen hun kids.(ik ben uitzondering,maar heb het niet over mezelf,hoor)
    Mannen leren meer vaardigheden,inzicht en geschiedenis aan.
    Het gaat specifiek om het individu.

    Vaders zijn van groot belang.

Leave a Reply



Recente berichten

Categorieën

Tags

Archief